Outback - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisa Huisman - WaarBenJij.nu Outback - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lisa Huisman - WaarBenJij.nu

Outback

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 Januari 2015 | Australië, Adelaide

Hoi allemaal!

Wat heb ik een geweldige tour achter de rug. Ik heb zoveel mooie dingen gezien en gedaan. Gelukkig had ik een leuke groep. Het was wel even wat moeilijker om erin te komen omdat iedereen elkaar al twee weken kende.
Toen ik aankwam in Alice Springs ben ik meteen naar het stadje gegaan. Ik merkte wel meteen dat ik in de Outback zat. En als ik heel eerlijk ben vond ik die Aboriginals best wel eng. Waarschijnlijk kwam dat omdat ik super veel verhalen over had gehoord. En als je dan in je eentje daar rondloopt... Het leuke was ook nog dat er vlakbij een steekpartij was gebeurd.
De dag erna bij het zwembad gelegen en de groep ontmoet. We zijn meteen met zn allen uiteten geweest.
De eerste stop was Kings Canyon. We hebben daar een route gelopen en de uitzichten die je te zien krijgt is echt geweldig. Meteen die dag naar Uluru. We moesten nog opschieten voor de zonsondergang. Dat is de mooiste die ik tot nu toe gezien heb. Die avond ook de eerste avond van de twee in een 'swag'. Dat is een soort van slaapzak waar je in ligt. Je hebt dan zo'n mooi uitzicht op de sterrenhemel. Helaas niet op camera vast kunnen leggen. Ik zal je er ook meteen bij vertellen dat, ondanks ik van kamperen houd, dus totaal niet van een 'swag' houd. Ik heb totaal niet kunnen slapen omdat ik allemaal stomme en enge beesten om mij heen hoorde.. De dag erna zonsopang en de base walk om Uluru gelopen. Heel veel informatie binnen gekregen. En natuurlijk die avond weer een zonsondergang gezien met bubbels!
Als laatste wandeltocht hebben we de route 'The Valley of the Winds' gelopen in Kata Tjuta. Dat was een uitdagende route maar niet minder mooi. Als ik heel eerlijk ben denk ik dat ik deze route leuker en mooier vond dat de route om Ayers Rock.
Volgende stop Coober Pedy waar een groot gedeelte van populatie onder de grond leeft. Dat ik zo raar. Een drankje gedaan in de ondergrondse bar. En eindelijk in een tijd heerlijk geslapen omdat het onder de grond zo stil en donker is. Beter dan een 'swag' haha.
De dag erna een mijntour gedaan, want Coober Pedy staat bekend om zijn Opals. Na de tour richting Josephine's kangaroo orphanage. Daar heb ik voor het eerst een kangoeroe gevoerd en geaaid. Het leuke was dat ze ook nog een little Joey tevoorschijn haalde, die we allemaal mochten aaien. Zo schattig!
Helaas weer in de bus naar de volgende stop: William Creek. Die stad heeft een populatie van maar 6 mensen. Die avond een hele leuke avond gehad in de pub.
De volgende ochtend vroeg richting Beltana Station. Nee het is geen station, je kan het vergelijken met een ranch. Eerst langs Lake Eyre. Ongeveer even groot als Nederland zei de tourguide.
Beltana Station was echt een relax stop die iedereen wel nodig had. Heerlijk heel de middag bij het zwembad gelegen. Lekker de was gedaan. En we mochten lammetjes voeren! Het enige vervelende was de gedachte dat je die avond een BBQ had, met lam... Anyway het was heerlijk. Sorry.
Als afsluiter van de avond met z'n allen een film gekeken.
What's new?! Weer vroeg in de bus naar het eindstation: Adelaide. Tussendoor nog een wijnproeverij gedaan in Clare Valley. Na aankomst zijn we meteen de stad ingegaan. We zijn langs de rivier gelopen en richting de Botanic Gardens gelopen. ' Helaas' moesten de meiden snel richting de winkels want we hadden vanavond een etentje gepland en daarna stappen. Heerlijk met een deel van de groep gegeten bij Parlementos. Ik heb zo'n leuke laatste avond gehad! Niet kunnen stappen daarna want er was geen reet te beleven op een woensdagavond in Adelaide.
Ik zit nu in mijn hostel in Adelaide waar ik drie dagen verblijf om daarna door te gaan naar Sydney.

  • 22 Januari 2015 - 11:06

    Suzanne:

    Suuuuuuper leuk!! Enjoy! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2015

Tot ziens Sydney!

04 Februari 2015

Eerste week Sydney

22 Januari 2015

Outback

11 Januari 2015

Mijn eerste dagen Australie
Lisa

Mijn naam is Lisa en dit is mijn digitale reisverslag! Ik probeer het zo up to date mogelijk te houden.

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 1815

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: